fra start til launch
på 40 dage
Med Digital Acceleration Program sætter du turbo på den digitale transformation.
Hvorfor accelereret?
Med mindre din virksomhed allerede er et digitalt fyrtårn, kan der være en enorm værdi i at gennemføre et kort og intents forløb for at accelerere digitaliseringen af din virksomhed.
Hvis du kan genkende dig selv i et af følgende scenarier, så læs mere om Digital Acceleration Programmet:
- Du ønsker at identificere nye vækstdrivere
- Dit forretningsområde er oplagt for disruption udefra
- Faldende kundetilfredshed
- Dine konkurrenter er længere fremme digitalt
- Digitalisering er igangsat men går for langsomt
- Din virksomhed ér kuldsejlet med et digitalt projekt
- Manglende buy-in fra ledelse
- Manglende buy-in fra medarbejdere
- Manglende interne digitale kompetencer eller travlhed
HVAD KAN BYGGES PÅ 40 DAGE?
Med den rigtige proces, kan du nå længere på 40 arbejdsdage, end du tror.
De er klart, at den omkringliggende kompleksitet i IT, organisation, processer osv. sætter grænser for, hvor færdigbagt en løsning, der kan leveres.
Men til proof of concept med større eller mindre modenhed er programmet perfekt, eks.:
Eksempler:
- Webshop med få produkttyper til et testmarked
- Digital selvbetjeningsløsning til én proces/kundetype
- Version 1 af marketing automation setup
- Etablering af inbound marketing prgram
- Prototype af et connected produkt, IOT
- Proof of concept af aboennementsbaseret forretningsmodel
- Mobilapp version 1
- Etc.
Hvordan fungerer det
Digital Acceleration Programmet er skabt på baggrund af erfaringer fra både succesfulde og fejlede projekter, store budgetter og små budgeter, kæmpe platformsprojekter og små digitale dimser.
Processen kan selvfølgelig tilpasses til den enkelte virksomheds behov, men de centrale principper, der er helt afgørende for successen, er:
- Minimum Viable Product: Vi udvikler en løsning, der “lige præcis” løser problemet, og som vi tør vise til en venlig kunde.
- Stærk kunde-/målgruppefokus: Vi bygger uden for stort internt hensyntagen – det handler om kunden.
- Time boxing: Alle skridt og aktiviteter i processen er skarpt tidsafgrænsede. Hastighed prioriteres over præcision. Kvaliteten kommer ikke af teoretisk tankearbejde, men af:
- Mange og hurtige iterationer, fra papirprototyper tidligt i forløbet til fungerende prototyper, der kan testes af internt og eksternt
- Fleksibelt scope: Scopet for løsningen er (nødt til at være) fleksibelt af hensyn til hastighed og uforudset kompleksitet
- 80/20-reglen:(20% af indsatsen skaber 80% af værdien) sikrer fokus på kerne værdiskabelse og reducerer unødig “over engineering”
programmet i hovedtræk
1.
DISCOVERY
Analyse af muligheder og problemer med potentiale for digitaliserings-gevinst.
- Gennemgang af eksisterende kunde/markedsdata
- Interviews med interne nøglepersoner
- Interviews med eksisterende eller nye målgrupper
- Vurdering af direkte og inddirekte konkurrenter
2.
IDEATION
Bearbejdning af findings og udvælgelse af kandidat til MVP, Minimum Viable Product.
- Tværfaglig workshop af 1-2 dages varighed
- Udvikling af ideer og papirprototyper
- Udvælgelse af MVP pba. viability, feasibility og impact.
- Scoping af MVP kandidat
3.
MVP UDVIKLING
Intenst udviklingsforløb med jeres egne ressourcer, eksterne partnere eller kombination.
- Udvikling efter agile principper
- Lanceringsdato rykkes ikke
- Scope for MVP projekt er fleksibelt
- Lancering af MVP, der kan testes af kunder
- Evaluering og evt. yderligere iterationer
LAUNCH
Efter launch overgår løsningen til hypercare, monitoring og modning. Der er flere veje at gå nu:
- Yderligere iterationer og modning
- Skalering af løsning
- Integration med med øvrige systemer